AlfaBreraClubBeNeLux
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brera aangeschaft

3 plaatsers

Ga naar beneden

Brera aangeschaft Empty Brera aangeschaft

Bericht  harrybertone wo jun 12, 2013 1:26 pm

Hallo,
Mijn naam is Harry en volgende week komt er een Brera!
Ik ben al zo'n 25 jaar Alfaliefhebber en achtereenvolgens heb ik gereden in: 33 1.5; 33 1.3S; 75 1.8; 75 1.8i, 155 1.8 TS 16V, 156 2.0 JTS. In 1995 kwam er een 2000 GTV (Bertone) en in 2010 een 75 3.0 V6 QV. Ik ben al jaren lid van de SCARB en neem ook vaak, samen met mijn vrouw, met veel plezier deel aan allerlei activiteiten, zoals puzzelritten, SSAR en de buitenlandrit.
Ik ben al langer aan het zoeken naar een nieuwe Alfa voor dagelijks gebruik. De 156 is inmiddels 10 jaar en alhoewel deze nog steeds prima uitziet en rijdt, wordt het toch tijd voor een jonger exemplaar uit de Alfafamilie. Ik heb al vaker naar Brera's gekeken op het internet. Het is en blijft, naar mijn idee, één van de mooiste Alfa's van de laatste jaren. De kinderen zijn al aan aantal jaar de deur uit, dus wat is er op tegen om een tweezitter te kopen, die heel mooi en apart is, lekker rijdt én bovendien het Alfalogo draagt met de handtekening van Giugiaro. Hij heeft bovendien de Bertone getekend. Op Autoscout en Mobile.de staan best wel wat Brera's te koop, veel 2.2 en V6-en. Maar ook hier en daar exemplaren met de 1.8 TBi motor. Deze heeft mijn voorkeur
Wij wonen in Duitsland en het is niet toevallig dat gebruikte auto's hier goedkoper zijn dan in Nederland. Bovendien hebben ze vaak ook nog minder kilometers op de klok staan. Vorige week maandag zijn mijn vrouw en ik naar een Alfadealer in de buurt van Frankfurt gereden. Er stond daar een Brera 1.8 TBi uit 6-2010 voor een redelijke prijs, 37000 km in Nero Carbonio. Nieuw geleverd door deze garage aan eerste eigenaar, alle onderhoudsgeschiedenis op papier, maar dat was niet veel, alleen het reguliere. Zoals ze hier zeggen: Scheckheft gepflegt!!! De eerste eigenaar, een architect, heeft een nieuwe baan in Moskou (!) en verkoopt nu de Brera.
Natuurlijk een proefrit gemaakt en als je over bochtige, heuvelige 100km-wegen mag rijden, met aansluitend een stukje Autobahn, ben je eigenlijk al verkocht. Toch nog eens goed de auto aan alle kanten bekeken, ook terwijl de Brera op de brug staat. De motorkap heeft wat steenslag en de onderkant van de auto vertoont hier en daar wat vliegroest op de gemonteerde onderdelen. Er zit een stoffen interieur in, maar ik kon geen vlekje o.i.d. ontdekken. Ook de rest zag er "tadelos" uit. O ja, er is een keer een nieuwe voorruit ingezet, vanwege een steentje op de Autobahn!
De Brera krijgt één jaar garantie mee op alle onderdelen en arbeidsloon. Ik kan dus ook bij de dealer in de buurt terecht. De prijs valt erg mee en de 156 kan ik inruilen. Een korte wandeling in de buurt zorgde voor enige bedenktijd, maar eigenlijk was dat niet nodig. Een Alfa koop je niet met...., maar met.....! (vult u zelf maar in)
Volgende week gaan we de bella ophalen.....!

gr.
Harry

harrybertone

Aantal berichten : 2
Registration date : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Brera aangeschaft Empty Brera aankoop.

Bericht  pietrobq4 do jun 13, 2013 11:08 am

Harry en echtgenote welkom op het Brera forum. Je hebt een goede keus gemaakt. Van deze auto ga je jaren genieten, dat doe ik al 7 jaar van de mijne.

Succes en hoop haar binnenkort ergens eens te zien !
pietrobq4
pietrobq4

Aantal berichten : 148
Leeftijd : 78
Woonplaats : Kalenberg.
Registration date : 07-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Brera aangeschaft Empty Re: Brera aangeschaft

Bericht  posdijk do jul 04, 2013 11:38 am

Ik hoop dat je net zoveel plezier zult hebben van de Brera als ik en het is geen strepentrekker maar een comfortabele kilometer vreter en denk er aan op de looks win je het haast altijd.

Gr Arco
posdijk
posdijk

Aantal berichten : 18
Leeftijd : 64
Woonplaats : Alkmaar
Registration date : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brera aangeschaft Empty Re: Brera aangeschaft

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum