AlfaBreraClubBeNeLux
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 Duizend kilometer

2 plaatsers

Ga naar beneden

2 Duizend kilometer Empty 2 Duizend kilometer

Bericht  posdijk ma nov 21, 2011 7:13 am

Hallo Allemaal.
Ik heb nu ongeveer 20000 km afgelegd in mijn brera 2.2 jts even tijd voor wat indrukken.

Het rijden blijft fantastisch ik vind dat de power toch wel heel behoorlijk is zeker na wat ik in al de testen las op internet en autobladen over traag etc.ik weet niet waar dat op slaat ik moet toch elke keer opletten dat ik bij een verkeerslicht niet bij een ander in zijn achterkant duik omdat bij 3000 toeren de auto toch wel ineens naar voren schiet,en de Brera toch wel vlink doorhaalt met zijn trekkracht voordat je het weet en merkt rijd je veel te hard.
Ik heb mij er ook over verbaasd dat het comfort zeer hoog is geen gestuiter weinig wind en motorgeluid ondanks de stugge achtervering, mijn vorige 156 sw, weliswaar iets verlaagd vanaf fabriek gaf nog wel eens een flinke schok bij richels etc.

Het practische gebruik is toch matig weinig opbergruimte etc,achterin kan alleen iemand die zeer atletisch is plaatsnemen de kofferruimte is voldoende voor algemeen gebruik.

Ook vindt ik het brandstof gebruik toch wat aan de hoge kant ik moet echt mijn best doen om gemiddeld 1 op 10 te halen.

Ook had ik wat problemen met de spraakherkenning van het bleu en me systeem dat het van de een op andere dag niet meer deed maar even de minpool van de accu los gehaald en het werkte weer.

Maar!! ondanks de minpuntjes die ik opnoemde blijft het toch elke keer weer een feest om in te rijden en naar te kijken ik verbaas mij elke keer weer wat de Brera aan emoties brengt bij buren,collega's, medeweggebruikers,voorbijgangers,etc.
Even wat voorbeelden misschien herkennen jullie die ook? in de korte tijd dat ik deze auto bezit,zijn er mensen geweest die terug kwamen rijden om deze auto te bewonderen in de straat,voetgangers die vergaten over te steken bij een verkeerslicht,een vader die met kind en al op de weg bleef staan en vergat dat hij op de weg stond,en natuurlijk bij de verkeerslichten de andere merk rijders die toch vol verwondering naar binnen zitten te staren zotdat ik en mijn vrouw ons wat ongemakkelijk voelen en uiteraard! gaat iedereen met petje, audi, en bmw,al strepen trekkend weg bij een verkeerslicht om de teleurstelling van hun op niets lijkendeauto naast de Brera, dan maar met grof geweld bevestigen dat ze toch wel een leuke auto hebben.
Ik kan mij daar kostelijk om vermaken want ik win het altijd op de looks.
En ik kan mij nog steeds verbazen dat deze auto zo weinig verkocht is maar aan de andere kant blijft hij dan wel exclusief en bijzonder opvallend en dat is ook wel leuk.
posdijk
posdijk

Aantal berichten : 18
Leeftijd : 65
Woonplaats : Alkmaar
Registration date : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 Duizend kilometer Empty Brera rijden.

Bericht  pietrobq4 do dec 08, 2011 4:20 am

Brera rijden is inderdaad genieten, rij zelf in een 3.2 V6 en dat geklets over 'te zwaar' is allemaal journalisten praat. HEERLIJKE WAGEN. Verbruik bij een V6 is hoog, maar dat wist van voren. Embarassed

Brera rijden is uniek. Kom er zelden een tegen onderweg. affraid
pietrobq4
pietrobq4

Aantal berichten : 148
Leeftijd : 78
Woonplaats : Kalenberg.
Registration date : 07-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum